nog 1 weekje werken - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu nog 1 weekje werken - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

nog 1 weekje werken

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Januari 2015 | Australië, Collaroy

Na honderden berichtjes waar mn nieuwe blog blijft.. hier is die dan.

het laatste was dat ik ziek op bed lig. Hier in Australië, met buiten soms 30 graden, wil je niet op bed liggen.

Het leven gaat hier nog gewoon door. We staan 5 dagen in de week op om 05.00 en die andere twee dagen kom ik of om 05.00 pas terug van uitgaan, of schrik ik wakker om 05.00, denkend dat ik moet werken.

26-11.
Closing Event van het British Film Festival. The Immitation Game. Kan ik serieus waar iedereen aanraden. Naast dat de bios erg netjes was, de wijn erg lekker was, en de hapjes niet verkeerd waren, was de film echt top! Helemaal dat mn maatje Iris verzot is op meneer Cumberbatch.

05-12.
Sinterklaas. Wilde voor de mensen thuis nog een gedichtje schrijven, maar ben hier uiteindelijk niet aan toegekomen.
Ik heb zelf wel een gedicht ontvangen van mams. Hoe lief is dat.

Ook ben ik hier mn portemonnee verloren. Precies op de dag dat ik besloten had mn creditcard en paspoort er nog eens bij in te doen. Ik was dus alles kwijt. Bankpas, creditcard, rijbewijs, paspoort en buskaart. Tot ik in de nacht gebeld wordt dat mn portemonnee bij het politiebureau ligt. GELUK! toch nog goede mensen op de wereld. Mams heeft dit ook nog leuk verwoord in het gedicht.

06-12.
de dag. Dat mn kleine broertje toch wel oud aan het worden is. Bart is 28. Helaas was ik er niet op zn surprise party maar na een korte Skype sessie die Menno voor hem had geregeld was ik er toch nog een beetje bij. En het cadeau dat ie gekregen heeft.. een slang. Misschien nog geen 20cm lang, genaamd Anaconda.. Niet mijn ding. haha

Ondertussen is mn telefoon er ook mee gestopt. De telefoon laadde niet meer op, tijd voor een nieuwe dus.

10-12.
Taronga Zoo, gelegen tegenover the Opera House. Samen met mn buddy Iris erheen. Leuke dag gehad. Met een kabelbaan over de dierentuin en dan top uitzicht over the Harbour Bridge en het Opera House. Met de ferry zijn we naar de stad gegaan en gegeten in Thai Town en savonds nog naar de film. Lijken wel een koppel haha

24-12.
Christmas Eve.
Met: Sofiane, Fanny, Emmanuelle, Iris, Toni, Suzuki, Tamara, Eric, Mallory, Alex, Morten, Bastian, Maris en ik gegeten langs het strand. Er werd weer goed voor ons gezorgd. Kip, zalm, salade alles.
Ondanks dat we het thuis niet groots vieren, vond ik het wel jammer dat ik er niet was. Blijft toch leuk, zeker met de hele familie eten.

25-12.
Christmas Day.
Vanuit het hostel had manager James aan ons (Iris en ik) gevraagd om een Christmas Lunch te organiseren. Dit deden we tegenover het hostel, langs het strand in een klein paviljoen. Eten, drinken, volleybal en bier te winnen. Wie wil dat nou niet. Hadden een goeie dag, tot rond 17.00 er toch een storm op kwam zetten en we alles net op tijd hadden opgeruimd. Al met een al een geslaagde dag.

26-12.
Boxing Day.
Vrienden. Connecties. Netwerk. Daar draait het allemaal om.
Via via heb ik geregeld dat ik vandaag, op een zeilboot de Sydney to Hobart start mag zien, in de haven. Megadruk. Politieheli's, Te vet om mee te maken. Ik heb echt genoten. Sowieso om weer op een boot te zitten. Een van de dingen die ik wel echt mis. Dit ga ik sowieso vaker doen. In Nieuw-Zeeland ook. Pa, als je dit leest, we gaan zeilen! Punt! geen discussie mogelijk haha.

31-12.
Old years day?! haha
Met ongeveer dezelfde groep van kerst gaan we vandaag naar Bradley's head. Net onder Taronga Zoo, op een grasveldje. Vol in de zon. Het was zon 25 graden denk, als het niet meer is. De schaduw is dan ook erg populair. We chillen hem vanaf 13.00 daar. Hoop uurtjes te wachten nog.
Rond 21.00 is het eerste vuurwerk. Ook is er een luchtshow. Niet heel interessant allemaal. Ik wacht tot het grote grote vuurwerk!
23.45. Ergste moment van de avond denk. Het oh zo prettige plekje dat we hadden wordt belaagd met mensen, en iedereen propt zich op voor de beste plek. Mijn uitzicht is bijna weg. Beetje jammer, maar dan is het zover. 3.. 2.. 1.. HAPPY NEW YEAR! Woow. Om hier in Sydney te zijn, op dit moment.. awesome. Op het moment dat ik ook een sms krijg van pa, vond ik het ook wel even moeilijk. Jammer om niet bij Pa, Ma en Bart te zijn.
Om heel eerlijk te zijn, vond ik het vuurwerk zelfs nog tegenvallen ook. De verhalen, dat het zo mega groot is. Ya, dat klopt. Maar op een of andere manier vond ik het wel echt tegenvallen. Jammer..

01-01-15.. 15? .. ya.. 2015.
Nieuw jaar, mijn jaar.
New years resolutions? afvallen? nee. Liever zijn voor sommige mensen? nee. Meer landen zien? ya! Meer mensen ontmoeten!

wat de lijst van landen was voordat ik wegging:
Australie
Nieuw-Zeeland
Indonesie

wat de lijst nu is:
Australie
Nieuw-Zeeland
Indonesië
Tasmanië
Vietnam
Japan
Maleisië
Filipijnen
Fiji/samoa
Canada

,, ik weet het.. teveel? Nee. Teveel plannen ja, maar dit gaat het denk wel worden.

wanneer ik naar huis kom? Ik weet niet.
Pap.. ben ik weer.. verhuur die kamer maar hoor. haha En stuur de 80% ervan maar naar mij op. deal?

Ik ben dan eindelijk begonnen met het editen van mn GoPro filmpjes. al die maanden niet naar gekeken. En nu aan het editen. Erg leuk om dingen nu alweer terug te kijken!

04-01
Opa's verjaardag. 85. Shit. ik dacht 24 is al oud.. nee.. Ik was er niet. Iedereen was er wel. Inclusief oom Frenk en tante Nina. Met familiefoto en al. Weer wat gemist. Opa.. Ya.. mijn opa. die mis ik ook wel een beetje. En een goeie loempia, of bapao. dat mis ik ook wel. hahaha

Het is vandaag 22 januari. Heb laatste tijd gewerkt, op het strand gehangen en uitgeweest. Maar binnenkort moet ik toch echt mn tas weer pakken. 2 februari is het zover. Nieuw Zeeland. Ik kijk er zo erg naar uit. Beetje jammer dat pa en ma een dag later al komen om de boel in de gaten te houden voor 3 weken, maargoed daar kom ik denk wel overheen! haha. Nee gaat echt geweldig worden.

De planning was een maand in Nieuw-Zeeland, maar dit worden er waarschijnlijk 2. waarvan ik in de 2e maand waarschijnlijk een 1,5 week naar Fiji, Samoa of Vanuatu ga. Vakantie vieren. Op wit strand, blauwe zee en 1 dikke vette kokosnoot. Dus als je nog ideeen hebt. Let me know. Misschien kan ik daar ook nog heen.

Terug uit nieuw-zeeland is waarschijnlijk filipijnen aan de beurt, met mn kamergenote Emmanuelle. Staat nog niet vast, maar het idee is er. Dat lezen jullie dus in de volgende blog.

Ik geloof dat ik het zo wel weer heb.
Kort. Want ben toch alleen maar aan het werk.

NO LIFE. WEL MONEYS. Alles voor het goede doel.

over goede doel gesproken.
u kunt uw geld altijd overmaken.. ok grapje.
sorry pap. haha

groetjes. en tot snel! Foto's komen zo wel ff.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

Esther

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 7794

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 September 2015

Es op reis

Landen bezocht: