Wat een week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Wat een week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Wat een week

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Momenteel zit ik in Auckland, bij een oud-collega van mijn vader die hier jaren terug is komen wonen.

Nadat we Koen hebben opgehaald van het vliegveld, hebben we een aantal dagen in Auckland rondgewandeld en gedaan. Iris en Koen hebben spullen gekocht voor hun hikes. Tent, matjes, slaapzak, schoenen enz.

Op 12 maart heb ik eindelijk een ticket gekocht naar Vanuatu. Een adresje daar dacht ik later nog wel even te boeken.
Diezelfde dag kwam er slecht bericht uit Nederland, wat later niet zo bleek te zijn wat mijn schema een beetje deed opschudden. Wel gaan, niet gaan, wat nu? Uiteindelijk besloten toch te gaan. Vlucht vertrekt zondag 15 maart en zondag 29 maart kom ik terug. Lekker 2 weekjes vakantie!

Op zaterdag 14 maart nemen Koen Iris en ik afscheid van elkaar. Zij gaan samen via Hamilton naar Rotorua en daar de eerste hike doen, succes! haha
Ik wordt sochtends opgehaald door Pieter en Kalpana en we rijden eerst naar de wekelijkse Holland Club. Ik kom binnen in een oud kerkgebouw en het eerste wat ik hoor, alleen maar Nederlands. Overal. Maar, dat vergeet ik al snel als ik de tafel vol zie met hagelslag, gevulde koeken en echte Calve Pindakaas. I think I just died and went to heaven. Kijkende naar de prijzen koop ik toch maar niks. 5 dollar voor hagelslag. 40 dollar per kilo voor kaas. Oh en kaas. Goeie kaas. Dat mis ik toch wel. We nemen wat drinken met, jawel, een broodje kroket. En daarna, we konden het niet laten, een oliebol. God god god wat smaakt dat lekker. Rijden daarna naar het huis van Pieter en ik mag hier vanacht blijven en ze brengen me morgen naar het vliegveld. Avonds gaan we naar de nightmarket hier in de buurt. Oh wat hou ik hier toch van. Kraampjes met eten, de geur, de mensen. Heerlijk. Koreaans, Japans, Chinees, Maleisisch, Spaans, Turks, en dan.. opeens. Poffertjes. Midden tussen de sate en takoyaki. Poffertjes. Met poedersuiker, en aardbeien, en slagroom , en chocoladesaus. Ook al zit ik vol, daar is altijd ruimte voor!

Maar als we dan de berichten lezen over Vanuatu, is het niet best. De cycloon met kracht 5 is eroverheen geraast en alles is verwoest. De vlucht blijkt later verzet naar maandagochtend. Ik begin heen en weer te bellen met het consulaat van Vanuatu in Auckland, Air New Zealand waar ik mee zou vliegen en met thuis om advies te vragen. Avonds laat wordt ik ook nog gebeld door mijn creditcardmaatschappij, die aangeeft dat waarschijnlijk mijn creditcard gehacked is. Ook dat nog! Ik besluit naar bed te gaan en morgen alles verder te regelen.

Zondag 15 maart 2015
Hele dag het internet in de gaten houden. Er is contact met Vanuatu en er blijkt inderdaad 90% verwoest te zijn. Drinkwater is er niet en bijna niemand heeft stroom. Dit heeft dus geen zin om daar heen te gaan, niet voor mij althans. De mogelijkheid om naar een andere bestemming te vliegen van Air New Zealand sla ik ook af, het voelt niet goed. Later lees ik dat de vlucht naar maandag 1 pm is verzet, omdat het vliegveld van Vanuatu nog steeds gesloten is.

Maandag 16 maart 2015
Weer alles in de gaten houden. Afgelopen zaterdag al contact gehouden met de reisverzekering in Nederland, en vandaag ook proberen om mijn vlucht van 30 maart terug naar Sydney naar voren te schuiven. Twee weken langer in Auckland is iets teveel. Middags komt dan inderdaad het bericht dat de vlucht gecanceld is en dat er een speciale vlucht is geboekt voor de mensen van de huidige vlucht. Vanavond dus weer contact opnemen met Air New Zealand, en de verzekering thuis. Daarnaast is het contact met thuis ook regelmatig. Toch handig dat FaceTime en Skype.

Er wordt hier goed voor me gezorgd en langzamerhand komt alles weer op zn pootjes terecht. Ik probeer dus om komende week in Sydney te zijn en daar werk te gaan zoeken. Ik ga 3 maanden "farmwork" doen om hiermee een tweede working holiday visum aan te kunnen vragen voor Australie. Mocht ik nog een keer terug willen, is er een mogelijkheid. Dit kan fruitplukken zijn, of op een boerderij of zelfs op de bouw. Er is een hoop mogelijk, maar met mijn eisen word het nog een zoektocht.

Ik hou jullie op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Esther

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7774

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 September 2015

Es op reis

Landen bezocht: