Duurde even.. - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Duurde even.. - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Duurde even..

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 November 2014 | Australië, Collaroy

Het heeft even eduurd, maar hier ben ik dan weer.

Waar was ik gebleven? Rockhampton op 30 september geloof ik.

30 sept 2014 dag 27: om11.45 worden we door robby dunne opgehaaald die ons naar de capricorn caves brengt. Hele verwachtingen, maar valt achteraf best tegen. Mooi, maar kleiner dan gedacht. Beetje jammer van die 50$. Daarna door naar de botanic gardens, even een wandeling en terug nasr het hostel.

2 oktober 2014 dag 29: gister aangekomen in agnes waters, goede wifi in het hostel dus dat betekent: series kijken!! Vandaag onze scooteroo tour door agnes waters en town of 1770. Groep van 20 scooters beetje touren, helemaal top! Alleen mn snelheidsmeter doet het niet, dus heb geen idee hoe snel ik ga.. Misschien maar goed ook? Wat super begon eindigt toch wat minder, we worden aangehouden door de politie. 6 man sterk wil ons controleren op alcohol en ook de scooters worden bekeken. En wat blijkt, 3 zijn er goed, de rest mag niet verder rijden. We wirde opgehaald door verschillende busjes van de hostels en zo eindigde onze scooteroo, wel leuk voor in de blog haha!

3 oktober 2014 dag 30: komen vandaag aan in bundagberg, hier woont een oom van Lotte. Leuk om eindelijk is bij iemand thuis te zitten die hier al zo lang woont. Vriendelijke mensen die ons van alles laten zien in bundagberg. Savonds laat een hostel geboekt waar de eigenaar een beetje heel erg dronken was geloof ik, hoeven ook niks te laten zien en kunnen zo de kamer in, betaal morgen maar zegt ie. Als we de ochtend erna de sleutel inkeveren roept ie fijne reis! Oke jongens, nu naar buiten lopen!! Go! Haha gratis nacht!

4 oktober 2014 dag 31: vandaag precies een maand in australie. Gaat toch opeens allemaal wel snel. Komen vandaag aan in hervey bay, hier komen we hanneke, iris, vincent, koen en eric ook weer tegen. Leuk om met zo'n hele groep weer te zijn. Vanuit hier gaan we walvissen spotten. Heerlijk om hier ook weer op de boot te zitten! En hoe tof is dat om zo dicht bij die walvissen te zitten, ze blijven wat op afstand omdat er een kleine bij is. Eerder in het seizoen komen ze dichterbij omdat ze dan erg nieuwsgierig zijn.

8 oktober 2014 dag 35: rainbow beach, klein dorp, waar de meeste richting fraser island gaan. Wij gaan vanuit noosa dus zoeken hier andere dingen te doen. Kayakken met dolfijnen, tuurlijk, doe net alsof je op vakantie bent, strooien met dat geld! Zit met een of andere ierse sjaak in de kayak die alleen maar foto's van zichzelf aan t maken is, en dus niks uitvoert. Gaan ook net voordat we op t strand aankomen kopje onder, heel fijn. Maar verder klaag ik niet hoor! Ook gaan we in rainbow beach nog sandboarden, soort snowboarden maar dan anders. Heel moeilijk en dat zand.. Overal.. Gewoon overal. Maar wel vet zo in de duinen!

11 oktober 2014 dag 38: gister aangekomen in noosa, en vandaag weer terug naar rainbow beach voor onze fraser tour. Helemaal zin in! Zijn met twee auto's en wisselen af wie er rijdt. Zit in een auti met 5 zwitsers en een franse, die ik in cairns al had ontmoet, toevaklig om elkaar zo weer tegen te komen! Rijden de eerste dag naar lake wabby en eli creek en komen ook langs t schipwrak. Wow wat is fraser mooi! Overnachten in eurong resort, ergens achterop het terrein in de meest simpele kamers, maar geen tent, dus ik ben blij haha. De tweede dag rijden we naar lake mckenzie, en weer, woow! Water zo helder, zand zo wit, prachtig. De terugreis mag ik ook een stuk rijden. Supervet. Gewoon gas blijven geven zei de tourguide, prima! Haha

14 oktober 2014 dag 41: vandaag een flinke wandeing door noosa national park. Zien een hele school dolfijnen en een schilpad. Helemaal kapot na die wandeling, maar wel lekker als je eenmaal het ritme hebt en langs de kust loopt en over het strand.
Lot en nick gaan door naar brisbane en ik blijf met hanneke en iris nog in noosa. We gaan een driedaagse self guided kano tour doen. Zijn met twee zwedenm een schot en nog een nederlander. Eerste dag 1,5 uur roeien, de tent opzetten en eten. Pikkedonker savonds, en horen toch veel geritsel in de bosjes. En wie staat er als eerst op tafel met een zaklamp alles in de gaten te houden, die grote zweedse kerel haha. Te mooi! Dag twee is het weer 1.5 uur roeien waarna we een wandeling de berg op maken van 1,5 heen en 1,5 uur terug. Wat een hel! Ik kan niet meer! Maar wat een uitzicht, weer een zandduin, maar kunnen wel ver ver kijken. Dag drie is het alles afbouwen en terug roeien, weer die 1,5 uur. Heb denk nog nooit zoveel gesport in al die dagen.
Terug in het hostel besluitrn we pannekoeken te bakken, heerlijk! Hele hostel is jaloers en staat te kwijlen!

Maandag 20 oktober 2014 dag 47: vandaag op naar brisbane. Hoor via niels van australian backpackers ( de organisatie waar ik mee naar australie ben gekomen) dat ze nog iemand zoeken in de housekeeping in het hostel waar we in september begonnen zijn. Ik ben wel geinteresseerd! Beetje geld terug verdienen wat ik de afgelopen tijd heb uitgegeven! Brisbane is een leuke stad, niet qua toeristische dingen, maar vermaken ons hier zeker. Aangezien we hier geen toeristisch uitjr doen, gaan we naar de musical the lion king! Woow, alle herinneringen komen weer naar boven! En wat een goeie musical. Zingen drie dagen later nog steeds meer met de muziek. Verder in brisbane naar de lagoon, musea en de stad bekeken.

24 oktober 2014 dag 51: gister de bus genomen vanuit brisbane direct naar sydney. 15 uur. Wat een hel. Weinig slaap en slechte slaap. Om 09.30 kom ik aan in sydney en een uur later in collaroy. Gelij mn gesprek gehad met james, de manager van het hostel en een dag later kan ik beginnen. De dagen zijn van 05.00 tot 8.00 en dan van 09.45 tot ongeveer 14.00. Dat wordt een wekker zetten sinds een lange tijd!

6 november 2014 dag 64: gesprek gehad met de manager en ben uit mn proefperiode, ga nu meer dagen werken en ee hoger uurloon. En aangezien ik niks voor mn accomodatie betaal kan ik even goed wat sparen. Zit op de kamer met twee franse. Erg gzellig. Fanny is ee meid van 25 die ook aa het reizen is. Emanuelle is een vrouw van 38 die in sydney paaldanslessen volgt. Afgelopen tijd gewerkt, uitgegaan, lot en nick weer gezien, met jessica wezen chillen in de stad. Beetje op t strand liggen. Heerlijk leventje zo, en eindelijk een keer die tas nit elke twee dagen uitpakken. Daar was ik wel even klaar mee.

20 november 2014 dag 78: nog steeds veel aan t werk, behalve de laatste twee dagen, want ik lig ziek op bed. Ziek ya, met buiten 29 graden lig ik binnen. Veel rusten. Ondertussen heb k een nieuwe kamergenoot en collega erbij: iris! Hoe chill! Same werken en chillen.

De 26e gaan iris en ik naar the closing event van het brittish film festival: the imitation game met benedict cumberbatch. (Check de trailer) avond met hapjes drankjes en cake! Haha

Zal proberen mn blog vaker te uploaden..

Groetjess


  • 20 November 2014 - 14:16

    Pa:

    Leuk Esther deze verhalen. Blijven wij ook een beetje bij. En lezen we wat meer, dan we horen op de skype. Tot de volgende blog.

    Gr. Pa

  • 01 December 2014 - 14:09

    Pa:

    Ja hier zijn we weer de hollanders. Kan je jouw blog weer een beetje updaten?? Blijven wij ook een beetje bij??
    Alles goed daar?? Niet te heet?? Hier wordt het al rustig aan winter. Overdag ong. 4 graden en 's-nachts lichte vorst.

    Gr. Pa

  • 26 December 2014 - 11:06

    Pa:

    ik heb de boot gezien. Fantastisch om mee te mogen varen. Mooi hé dat zeilen!!!!!!!!

    Gr. Pa

  • 27 December 2014 - 21:06

    Pa:

    Ik zie dat je de website goed hebt bijgewerkt. Of is dit nog de oude?? Ik hoor het wel

    Gr. Pa

  • 04 Januari 2015 - 10:43

    Pa:

    Gaat het allemaal goed daar?? Wild Oats XI heeft gewonnen, dat heb je wel gelezen, denk ik. Nog iets gehoord over de enorme branden bij Adelaide?? Komt toch wel dichterbij nu februari.
    Nog nieuws verder??

    Gr. Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

Esther

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 7770

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 September 2015

Es op reis

Landen bezocht: