29 september 2014 - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu 29 september 2014 - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Esther Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

29 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 September 2014 | Australië, Rockhampton

Hier weer een update. Lotte, Nick en ik zitten nu in Rockhampton, QLD.

Di 16 sept. Lotte en ik hebben een dagtour geboekt naar de Josephine Falls, Millaa Millaa Falls, Mt. Hypipamee Crater en Lake Eacham. Volgens de tourguides Joe en Mickey één van de beste tours van de laatste tijd aangezien we alle dieren hebben gezien, die we mogelij op de trio tegen zouden komen. Een Treekangaroo, Cassowarry, Turtles en platypus.

Za 20 sept. Wakker om 05.30 want ik wordt over een uurtje opgehaald om te gaan skydiven boven Mission Beach. 14.000 ft. Dat is 4,2km. Eenmaal in het vliegtuig begint de spanning toch wel echt te komen. De vrije val is geweldig, ongeveer een minuut lang. De laatste bochtjes met de parachute zijn toch iets minder. Ik heb op een DVD foto's en video's.

Ma 22 sept. Vandaag weer vroeg op, want Nick en ik gaan naar het Great Barrier Reef. Met een grote catamaran waar zo'n 70 man op kan varen we er naartoe. Eerst even snorkelen en later toch echt duiken. Helaas kan Nick niet mee, vanwege zijn oor. Na een stukje te hebben gevaren, ga ik voor een tweede duik. Hier is het nog dieper en ik hoop echt mooie dieren tegen te komen. Helaas, alleen maar fish. Hebben de anderen toch meer gekuk gehad, met het zien van een schildpad, haai enz.

Di 23 sept. Busrit van Cairns naar Airlie Beach met de Greyhound.

Do 25 sept. We checken uit om 10.00 en laten de grote backpack in het hostel. Lotte gaat vandaag skydiven, spannend! Nick en ik gaan om 13.00 naar de haven, want we gaan naar de Whitsundays. Zitten op een zeilboot van 24meter, waar 29 man op kan. Gelukkig zijn we maar met 10 man, lekker rustig. We varen naar Ravens Cove om tr snorkelen, door naar Tongue Bay om te overnachten. Heerlijk om weer op een boot te zijn,dit kan ik wel langer volhouden.

Vr 26 sept. Wakker worden op het water, heerlijk. Met het bijbootje gaan we naar Whitehaven beach. Wow, prachtig. Wit zand, kraakhelder water. Jammer van alle toeristen, maar die kijken we maar een beetje weg. Smiddags door naar Luncheon Bay en Langford Island.

Za 27 sept. Alweer terug in Airlie Beach. Met de jongens van de boot trekken we de hele dag mog een beetje op. Savonds een afterparty in de kroeg, mooie avond!

Zo 28 sept. Vandaag weer een rustige dag, een aantal hebben een kater, dus we moeten een beetje rustug aan doen, haha. Savonds nemen we de greyhound naar Rockhampton.

Ma 29 sept. Rockhampton, grote stad met maar 75.000 inwoners. En er is maar 1 hostel. Schijnt dus niet veel te zijn. In de shoppingmall regelen we via wifi de bus verder naar agnes water op 1 oktober. Morgen gaan we naar de Capricorn Caves.

Zo, dat was het dan wel weer. Gegroet

  • 30 September 2014 - 13:14

    Lotte Broeren:

    Wat een skon verhaal! Vooral enorm grappig dat ik al moet lachen bij het woord kater! Schmetterling!

  • 30 September 2014 - 15:17

    Annemiek:

    Noem je dit een relaxed vakantie :) Ik word al moe als ik het lees. Maar zo te zien geniet je geweldig. Heel veel plezier de komende tijd <3

  • 02 Oktober 2014 - 08:59

    Pa:

    Hallo Esther, gaat goed zo, lees ik. Het is nog drukker dan thuis, maar wel met heel veel leuke en spannende dingen. Zet hem op!!!! Gr. Pa

  • 09 Oktober 2014 - 09:03

    Pa:

    Leuke af en toe skypen. Ben erg benieuwd hoe het gaat en wat je aan het doen bent. Nog dingen mee gemaakt. Gaat goed zo, denk ik. Gr. pa

  • 13 Oktober 2014 - 13:55

    Wout:

    Hallo Esther, heb de foto's gezien van Fraser Island. Zou er zo heen willen, zo ontzettend mooi!!!! Kom nog wel een keer, zet het op m'n bucket list, hahahahaha, voor later. Nog 3 1/2 maand. Gr. pa


  • 16 Oktober 2014 - 16:38

    W:

    Allo Esther, hoe is het daar aan die oostkust. Ik begrijp, dat je weer alleen reist. Als je dat prettiger vindt, maat je dat zeker doen. Hier gaat alles goed. Volgende week gaat de boot weer uit het water en dan hebben we wat tijd nodig om deze schoon te maken en in de was te zetten. Bij opa en oma is bijna alles klaar. We moeten nog wat verven en de plafonds nog witten.
    We hebben nog zat te doen.
    Wat zijn de plannen voor de komende weken?
    We horen het wel. Gr. pa

  • 20 Oktober 2014 - 15:58

    Pa:

    Hallo Esther, ik hoorde, dat alles goed gaat. Je bent rustig aan onderweg naar Sydney. Een enkele maand daar, wat verdienen en dan in februari naar N-Z. We zien elkaar daar weer. Hier en in Dordt gaat alles goed. Het wordt nu echt herfst hier. Gr. en tot horens Pa

  • 02 November 2014 - 12:27

    Willem:

    Hi Esther wat een verhaal. Dat skydiven... ze krijgen mijn schoenveters niet eens mee. Gisteren met pa & ma lekker gegeten en veel gelachen. Maak een verhaaltje over de maand oktober. gr. elly & willem

  • 02 November 2014 - 19:01

    Pa:

    Hallo Esther, ja ik heb op de mail ook al een paar zinnen gezet, maar ik denk dat je het heel erg druk hebt daar in Aussie. Werk je heel veel deze dagen en blijf je dat doen tot februari?? Gaat het goed met je?? We horen het wel. Leuk dat berichtje van willem en elly. Groeten en hou je haaks, Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rockhampton

Esther

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 7776

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 September 2015

Es op reis

Landen bezocht: